índex
CURS DE DRAMATÚRGIA ONLINE...
(PER A TEMPS D'EMERGÈNCIA)
Per a accedir als successius articles o als gràfics, cliqueu sobre
els títols destacats en color taronja o directament sobre els gràfics
02_dramatúrgia i text dramàtic
- Dramatúrgia: una definició
 - El text dramàtic: una definició
 - La dramatúrgia posterior al text dramàtic
 
- 1) Dramatúrgia de creació
 - 2) Dramatúrgia de direcció
 - 3) Dramatúrgia d'assaig
 - 4) Dramatúrgia de programació
 
04_generar estructures complexes
- Dramatúrgia de creació: la capacitat de generar estructures complexes
 - Dramatúrgies de direcció i assaig: la capacitat d'analitzar i generar estructures complexes
 
06_codis individuals i socials
- Codis sensorials
 - Codis prelingüístics
 - Codis lingüístics
 - Tres grans grups de codis d'ús social
 
- El plaer de percebre (animal sensible)
 - El plaer d'emocionar-se (animal empàtic)
 - El plaer de desxifrar (animal semiòtic)
 - El plaer de conèixer (animal filosòfic)
 
- 1) Una cultura vivencial
 - 2) Cultura com a ordre consensuat socialment
 - 3) Cultura fragmentada en grups i subgrups socials
 - 4) Cultura classificada formal i temàticament
 - 5) Cultura en tant que equivalència amb els nostres òrgans de la percepció
 - 6) La cultura reduïda els seus elements bàsics – els missatges
 - 7) Cultura com a conjunt de missatges i de mitjans emissors
 
11_les estructures de subtemes
13_personatges: els eixos temporal i jeràrquic
- L'eix temporal (horitzontal)
 - L'eix jeràrquic (vertical)
 
15_la cadena conceptual: els conflictes i el temps
16_el personatge: primera aproximació
- El personatge, un conglomerat d'informacions
 
17_el personatge: memòria i anticipació
- Respecte al passat
 - Respecte al futur
 - El valor de l'oblit: exclusió, ocultació, rebuig
 - Les expectatives de futur secretes, indeterminades o inconscients
 - El present com a nòdul d'interconnexió entre el passat i el futur
 
- 1. Com funciona realment l'incident desencadenant?
 - 2. Sobre què actua?
 - 3. Què és el que de debò desencadena?
 - 4. Fins a quin moment funciona activament?
 - 5. On cal situar-lo?
 
20_classificació dels personatges
- 1) Personatges principals
 - 2) Personatges secundaris
 - 3) Personatges auxiliars
 - 4) Personatges funcionals
 - 5) Personatges col·lectius
 - Corol·lari: els personatges i l'estructura de temes i subtemes
 
21_masculí-femení: l'articulació present-futur
- L'articulació present-futur
 - Un esquema de la feminitat clàssica
 - La necessària equiparació de la dona a l'home
 
22_la construcció del personatge
- Construir la personalitat d'un personatge
 
- Conflictes negatius... i positius
 - L'articulació del conflicte major o general i els conflictes menors
 - El conflicte menor com a mecanisme dramatúrgic
 
- La confrontació de personatges en la història
 - Guia mínima per a la confrontació de personatges
 - 1. PRINCIPAL <> PRINCIPAL
 - 2. PRINCIPAL <> SECUNDARI
 - 3. PRINCIPAL <> auxiliar
 - 4. PRINCIPAL <> funcional
 - 5. PRINCIPAL <> col·lectiu
 - 6. SECUNDARI <> SECUNDARI
 - 7. SECUNDARI <> auxiliar
 - 8. SECUNDARI <> funcional
 - 9. SECUNDARI <> col·lectiu
 - 10. auxiliar <> auxiliar
 - 11. auxiliar <> funcional
 - 12. auxiliar <> col·lectiu
 - 13. Seqüències col·lectives
 
25_monòleg i diàleg: observacions preliminars
- Una mirada històrica
 - I) La narració èpica
 - II) La improvisació del cant coral
 - III) La confluència de la narració i el cant coral
 - IV) L'aparició del primer actor (Tespis)
 - V) La introducció del segon actor (Èsquil)
 - VI) La introducció del tercer actor (Sòfocles)
 - VII) La introducció d'un actor mut (Eurípides)
 - VIII) L'eliminació del cor
 
26_monòleg i diàleg: mecànica i dinàmica
- El narrador i (el narrador entre parèntesi)
 - Monòleg i diàleg: evolució i desequilibri
 - Tipologia de monòlegs
 - a) el personatge es dirigeix a un/s altre/s personatge/s
 - personatge coral
 - personatge funcional informador
 - personatge auxiliar
 - personatge secundari
 - personatge principal
 - b) el propi personatge es parla a sí mateix
 - confessió
 - lucidesa
 - tribulació
 - maquinació
 - c) el personatge es dirigeix al públic
 - presentació d'un personatge o una situació
 - conspiració
 - justificació
 - d) cos casos peculiars
 - la presència del narrador dalt de l'escenari
 - l'actor sense màscara s'adreça al públic
 - Tipología de diàlegs
 - diàlegs d'informació
 - diàlegs de complicitat i conspiració
 - diàlegs d'exploració i ampliació d'expectatives
 - diàlegs de confrontació
 
27_monòleg i diàleg: fases i desenvolupament
- El teatre com a tauler d'escacs
 - Una mirada a través de la història
 
28_monòleg i diàleg: les fases I-II-III
- Aproximació al flux energètic
 - Un esquema de desplegament per fases
 - Fase I
 - Secció 1: obertura
 - Secció 2: punt d'arrencada
 - El Rei Lear: un exemple de Fase I –Seccions 1 y 2–
 - Fase II
 - Seccions 3.1...3.n: desplegament
 - El Rei Lear: les Seccions 3.1... 3.n
 - Fase III
 - Secció 4: màxim energètic
 - Secció 5: final
 - El Rei Lear: les Seccions 4 i 5
 
apèndix 1_la transmutació de l'espectador en públic
(Una lectura d'Insults al públic, de Peter Handke)
- Abans de venir aquí heu fet uns preparatius
 - Heu vingut amb unes certes idees
 - Heu tingut certa expectació
 - Pel vostre propòsit us heu diferenciat d'altres que s'han encaminat a d'altres indrets
 - I pel vostre propòsit heu constituït una unitat amb els altres que s'havien encaminat cap aquí
 - Us heu sentit disposats a seure i a deixar-vos oferir alguna cosa
 - Seieu en un cert ordre
 - Formeu un patró
 - Encara us fabriqueu pensaments propis
 - Gradualment les vostres respiracions van esdevenint totes iguals
 - La vostra respiració s'ajusta a la respiració amb què nosaltres parlem
 - Nosaltres i vosaltres formem gradualment una unitat
 
Índex dels gràfics
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
 
 












